رخدادهای مهم

بازدید رئیس دانشگاه کرکوک و هیأت همراه در سفر به تبریز از مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

بازدید دکتر جوانپور و اعضای هیأت رئیسه واحد تبریز و دکتر عباس حسن تقی رییس دانشگاه کرکوک عراق و هیأت همراه از مراکز تحقیقاتی واحد تبریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اهداف طرح‌های نظام موضوعات مدیریت و مهندسی محیط‌زیست و توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، عزیز جوانپور ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای تعیین چالش‌ها، برنامه‌ها و موضوعات اولویت‌دار حوضه آبریز دریاچه ارومیه که با حضور مسئولان ذی‌ربط استان آذربایجان‌شرقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد، اهداف طرح‌های نظام موضوعات مدیریت و مهندسی محیط‌زیست و توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه را تشریح کرد.


چالش تخصیص دیرهنگام اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه

طرح احیای دریاچه ارومیه از جمله وعده های انتخاباتی رییس دولت تدبیر و امید بود که کابینه وی در پنج سال گذشته افزون بر سه هزار میلیارد تومان برای آن هزینه کرده است، اما دست اندرکاران طرح تخصیص دیرهنگام منابع مالی را چالش اصلی بازگشت این پهنه آبی ثبت جهانی به تراز اکولوژیکی می دانند.


حمایت استانداری آذربایجان‌شرقی از مراکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: استانداری آذربایجان‌شرقی برای رسیدن به اهداف تحقیقاتی مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و سایرمراکز برای ارائه خدمات تخصصی و اجرایی به‌صورت یکپارچه استقبال و حمایت می‌کند. به گزارش ایسنا، «جواد رحمتی» در نشستی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، گفت:‌ توسعه پایدار با توجه به موضوعات اجتماع

دکتر طهرانچی: تمام گروه‌های تخصصی دانشگاه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مشارکت کنند

دکتر محمدمهدی طهرانچی در حاشیه سفر یکروزه به تبریز و حضور در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: آموزش عالی ما از آموزش عالی نقطه‌گرا به آموزش عالی گسترده گذار کرده و در این گذار باید به کیفیت توجه کرد.توجه به کیفیت فقط در غنابخشی به نحوه پژوهش نیست، این غنابخشی باید با کارآمدسازی دوره تحصیلات تکمیلی شکل بگیرد؛ به این معنی که اگر موضوع پژوهش به جامعه و صنعت وصل شد، آن موقع است که می‌توانیم بگوییم از گذار کمّی به گذار کیفی و کارآمدسازی رسیده و در این مسیر ح