با تکنیک طوفان فکری برگزار شد: دومین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی 1396/11/11

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، فاتح علی عیدی دبیر این شورا به اهمیت تکنیک توفان فکری (Brain storming) اشاره کرد و افزود: این تکنیک یکی از شناخته شده ترین شیوه‌های برگزاری جلسات بوده و کاربرد جهانی داشته و یکی از بهترین روشهای ایده پردازی خلاقانه است.
وی تصریح کرد: حل مسئله برای موضوعات مختلف، پیدا کردن راه‌حل برای مشکلات، خلاقیت در زندگی، نوآوری در کسب و کار، افزایش همدلی و همکاری در سازمان و برانگیختن خلاقیت و حصول به اهداف گروهی و هم افزایی برخی از نتایج این تکنیک است.
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی عدم انتقاد از ایده‌ها، اهمیت دادن به کمیت ایده‌ها، توسعه و بهبود آنها و تعیین زمان اجرا را از قوانین این تکنیک معرفی کرد.
عیدی در این نشست به راهکارهای تبلیغ مؤثر پرداخت و بیان کرد: تبلیغی تأثیرگذار است که در آن به امتیازات موضوع تبلیغ اشاره شود و با تحریک احساس مخاطب و توجه به علایق و بازار هدف همراه با صداقت و راستی انجام شود.
مدیر کل روابط عمومی واحد تبریز روابط عمومی را تکمیل کننده تبلیغات از لحاظ پاسخگویی دانست و گفت: تبلیغ امری یک سویه اما روابط عمومی دوسویه است و تبلیغ بر توجه بصری مخاطب تمرکز داشته در حالی که در روابط عمومی با عنصر زبان و کلمات سرو کار داریم و رعایت اخلاق و رسالت حرفه ای از ضروریات روابط عمومی است.
در ادامه این نشست به دو موضوع تبلیغ موثر و چارت سازمانی به روش توفان فکری پرداخته شد.

تبلیغات منسجم و یکپارچه از سوی روابط عمومی استان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، دعوت از دانش آموزان مدارس برای بازدید از دانشگاه، گسیل اساتید برای ارائه مشاوره تحصیلی به مدارس، تکریم دانشجویان و ارباب رجوع استفاده حداکثری از انواع مهارت‌های ارتباطی و تبلیغی با رعایت صرفه جویی و شأن و منزلت دانشگاه، ارتقای کیفی دانشگاه و عدم تقلیل چارت سازمانی روابط عمومی‌ها به عنوان پل‌های ارتباطی با افکار عمومی و رسانه ها از مصوبات این نشست بودند.