دکتر جوانپور: به کارگیری مهارتهای ارتباطی و تبلیغی در جذب دانشجو مؤثرتر است 1396/11/11

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد تبریز دکتر جوانپور در دومین شورای هماهنگی  روابط عمومی و اطلاع رسانی استان آذربایجان شرقی

در واحد تبریز گفت: روابط عمومی ها به عنوان یکی از ارکان  نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه و فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارند.
وی با بیان اینکه امروز عصر ارتباطات است ادامه داد: یکی از وظایف رسانه‌های دانشگاه و روابط عمومی‌ها تجلی مناسب عملکرد و فعالیت‌های دانشگاه نزد جامعه هدف و مخاطبان است. به این منظور در مقطعی که دانشگاه با رقبای بیشتری مواجه است و جذب دانشجو مسئله مهم و حیاتی است باید از همه ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی با حفظ جایگاه و شان دانشگاه بهره‌ گرفته شود.
دبیر هیأت امنای استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تا مدتی پیش دانشگاه آزاد اسلامی آموزش محور عمل کرده است و در آمد اصلی آن از شهریه  دانشجویان بوده است و کسب درآمدهای غیر شهریه ای در اولویت برنامه واحدهای دانشگاهی نبوده است و این روند دانشگاه را با مشکل مواجه کرده است.
وی گفت: رضایتمندی و تکریم دانشجویان در جذب دانشجو اثر گذار است. همه همکاران در حوزه های مختلف دانشگاه در انجام وظایف خود از هیچ اقدامی جهت حل مشکل دانشجویان دریغ نورزند. مخصوصاً روسای دانشکده‌ها برای بررسی و مرتفع شدن مشکلات و حصول رضایت مندی دانشجویان تمهیدات لازم اتخاذ کنند.  
رییس واحد تبریز با اذعان به تاثیر فضای مجازی در جذب دانشجو گفت:  امروز می بینیم که مردم بیشتر به فعالیت در فضای مجازی روی آورده اند، فضای مجازی یک فضای گفتمان رسانه ای و فرهنگی است، و تبلیغات در آن می تواند در جذب دانشجو بسیار تأثیر گذار باشد.  
وی با بیان اینکه نقش کارمندان و اساتید در رشد، تعالی و بالندگی دانشگاه انکارناپذیر است افزود انسجام و همدلی همکاران و تکریم دانشجویان و خانواده های آنها مهمترین گام در توسعه اهداف و سیاست‌های کلان دانشگاه است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم رعایت مقررات آموزشی در برخی واحدهای دانشگاهی برای حفظ و جلب رضایت دانشجویان گفت: در شرایط فعلی که پذیرش دانشجو در اکثر واحد های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی است،دانشگاهی در جذب دانشجو موفق خواهد بود که بتواند کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی مطلوب‌تری را ارائه دهد و مهم‌تر از این بتواند خود را به‌خوبی به جامعه هدف معرفی کند.
وی ادامه داد: مخاطبان دانشگاه در اقشار مختلف حق دارند که برای انتخاب بهتر و آگاهانه از توفیقات و دستاوردهای دانشگاه مطلع شوند و این وظیفه‌ای است که روابط عمومی ها در واحدهای دانشگاهی با خلاقیت، نوآوری و ابتکارات باید بر اجرای شایسته آن اهتمام جدی داشته باشند.
جوانپور در خاتمه ابراز داشت.: هر ترم بعد از اتمام زمان ثبت نام از پذیرفته شدگان نظرسنجی کنید که به چه طریقی با دانشگاه آزاد اسلامی آشنا شده‌اند و روی آن برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنید.
دومین شورای هماهنگی روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور مدیران روابط عمومی واحد های دانشگاهی استان صبح امروز در سالن شمس واحد تبریز برگزار شد.